YouTube Ads

Selg mer med YouTube-annonsering

YouTube er verdens nest største søkemotor, og er plattformen for deg som ønsker å nå ut til publikummet ditt med video. I tillegg til at det gjøres mange søk på YouTube, anses også plattformen for å være et av de største sosiale mediene. Med sine 1,8 milliarder brukere (2018) hver måned, tiltrekker YouTube seg med andre ord ⅓ av de som har tilgang på internett. YouTube-brukerne benytter plattformen til blant annet å følge influencere, lære seg nye ferdigheter, få inspirasjon, eller se mer fra bedrifter og produkter. Dette åpner mange muligheter for merkevarer som ønsker å nå ut til et stort publikum, i en fase hvor målgruppen er på jakt etter godt innhold.

Treff riktig publikum

YouTube, som er Google eid, har tilgang på alle Google sine målretningsverktøy, som gir oss ikke bare en stor rekkevidde, men også svært treffsikker annonsering til en lav kostnad. Dette gjør YouTube til en ettertraktet plattform for mange annonsører og et fantastisk sted å nå ut til kundene sine på.

Det som er fantastisk med YouTube, er at vi kan vise en annonse rett før en video som brukeren ønsker å se. Det sikrer at personene som blir eksponert for videoen får med seg budskapet. En annonse vil også vises i minimum 5 sekunder, før brukeren får mulighet til å “skippe” resten av reklamen. Dersom personen ikke vil se mer enn 5 sekunder betaler heller ikke annonsøren for videovisningen. Du betaler nemlig kun hvis annonsen spilles av over 30 sekunder, videoen spilles av i sin helhet (hvis den er under 30 sekunder), eller det utøves en handling. Vi betaler av den grunn bare for de som har engasjert seg med annonsen vi viser, samtidig som YouTube tar vare på gode brukeropplevelser, ved å gi brukerne valget å droppe reklame de ikke interesserer seg for.

YouTube gir oss også muligheten til å annonsere mot bestemte kanaler, eller plasseringer på plattformen. Det gjør at vi kan målrette oss mot innhold vi vet kundene våre interesserer seg for. Eksempel på dette er hvis du selger kameraer, så kan du plukke ut kanaler og videoer som viser gode tilbakemeldinger på kameraet du selger, eller videoer som tidligere har anbefalt akkurat det samme produktet som du selger. Det kan også målrettes mot enten i tillegg til, eller uten plasseringer mot blant annet:

  • Interesser
  • Adferd
  • Livssituasjon (eksempelvis alle som har flyttet nylig)
  • Demografi
  • Lokasjoner
  • Video-emner

Måle resultater

YouTube-annonser settes opp i Google Ads, hvor vi har full rapportering på alle hendelser og visninger videoen genererer. Vi kan vi følge resultatene til kampanjene våre time for time, og sikre at annonsene våre generer mer verdi enn annonsekronene som brukes. Dette gjør at vi kontinuerlig kan lære og optimalisere mot suksess. YouTube har også sitt eget analysesystem, YouTube Analytics, hvor man kan følge andre nøkkeltall for videoen.

Hvordan jobber Stories med YouTube-annonsering?

Stories hjelper deg med å finne ut hvem målgruppen din er på YouTube og hvordan du best måte kan nå ut til de. Vi jobber tettere sammen med selskapene vi hjelper, for å skape vekst over tid ved å bygge merkevare, og samtidig gjøre trafikk om til salg. Vi har bred erfaring med YouTube-markedsføring, og jobber med i dag flere internasjonale selskaper.

Stories bruker dynamisk rapportering til å holde deg fullstendig oppdatert på fremgangen i annonseringen og hvordan YouTube når målene som er satt.

Hvilke merkevarer passer YouTube for?

Youtube passer for alle merkevarer og privatpersoner som ønsker å nå ut til et større publikum med video.

Har du spørsmål, eller ønsker hjelp med din instagram-strategi ta kontakt!

Les mer om

Vil du vite hvordan du kan lykkes med digital markedsføring? Kontakt oss for en uforpliktende prat

Vi verdier

Brenne for faget og kundene

Gjennomføringsevne

Datadrevet

Innovativitet

Transparens

© Kopirett – Stories Media