Sammen med MER Management har vi distribuert prisbelønnet musikk ved å bygge et community, bruke globale vekststrategier og lage kommunikasjon som folk prater om.
Alan Walker er en av de sterkeste merkevarene vi har i Norge, med millioner av følgere verden over. Med en enorm påvirkning og rekkevidde på budskapene som blir delt, er det viktig å gi noe tilbake til følgerne. Stories Media jobbet med MER for å spre musikk og underholdning som hjelper et community verden over.
Alan Walker (Management MER) er en norsk-britisk DJ og musikkprodusent. Han ble oppdaget som musikkprodusent gjennom YouTube. Han ble verdenskjent i desember 2015 da han ga ut Faded. I 2019 ble han kåret til årets spellemann under Spellemannsprisen 2018. Han har flere ganger vært på topplistene nasjonalt og internasjonalt med låter som Faded, All Falls Down, Ignite og Darkside.
Ved å analysere sosiale medier-plattformene, laget vi vekststrategier basert på innhold som tilfører mer verdi og skaper tettere relasjoner med følgerne.
Med målbar og treffsikker markedsføring, kunne vi målrette mot mennesker som er og kan være interessert i å bli en del av communitiet.
Med en kombinasjon av flere plattformer delte vi innhold organisk og betalt, for å skape blest om nye lansering og fremme deling på kross av nettverk.
Alan Walker har en plattform som gjør hverdagen til millioner av mennesker bedre, ved å spre musikk og underholdning som knytter folk sammen.
Sosiale medier er blitt de viktigste kanalene for vennskap, engasjement, diskusjon og deling informasjon, som gjør det til sentrale plattformer for merkevarer å bygge relasjoner med de som elsker det vi produserer. Sammen med MER, laget vi en strategi for hvordan vi skal bygge videre på på det tette forholdet til fansen og fortsette den sterke følgerveksten ved å dele innhold som “gir” noe tilbake til samfunnet.
Med vår tidligere erfaring fra slipp av Ignite, Darkside, All Falls Down og Specter, har også lanseringene av Diamond Heart og End of Time vært fokusert rundt deltagelse og engasjement. Da eksempelvis ved å la andre produsenter blant følgerne bidra med å lage en remix av End Of Time, som senere ble publisert av Alan Walker.
Når nye låter ble sluppet, var annonsering i sosiale medier og koordinering med Sony Music for å få spre musikken på kross av nettverk. Med et internasjonalt publikum, lar sosiale medier oss treffe fans globalt og finne nye mennesker som kan være interessert.
Med en enorm rekkevidde og stekt community er det er utrolig hvor stor påvirkning norske merkevarer kan ha verden over.