Med Bertel O. Steen bygget vi en lokal sosiale medier-strategi som skapte stort lokalt engasjement, raskere følgervekst og 14x flere visninger enn tidligere.
For Bertel O. Steen er det sentralt at forhandlerne har en lokal tilhørighet. I en verden der vi gjør mer research enn tidligere, det er lange kjøpsprosesser og teknologien i bilindustrien er i rask utvikling, er det viktigere enn noen gang å hjelpe forbrukerne med å tilegne seg informasjon for å gjøre et rett valg. Stories Media jobbet med Bertel O. Steen for å produsere og dele mer innhold som har en verdi for potensielle kjøpere.
Bertel O. Steen detalj er en av Nordens største aktører innen salg og servicetjenester for personbiler, varebiler, lastebiler og busser. Bertel O. Steen består av et landsdekkende forhandlernett med over 40 forhandlere og merkeverksteder.
Med våre egenutviklede systemer til å overvåke hva konkurrenter lykkes med, og raskere samle inn data på hva som gir suksess for andre i samme bransje.
Med innholdsproduksjon av sosiale medier-eksperter, tilpasset til hver plattform, produserte vi smartere innhold med 10x effekt til 75% lavere kostnad enn andre produksjoner.
Med spisskompetanse på algoritmene og finne rett person til rett tid, distribuerte vi innholdet smartere på kross av flere sosiale plattformer.
For Bertel O. Steen handler det i utgangspunktet ikke om å “selge” bil, men menneskene som er i organisasjonen. For å bygge en sterk merkevare, må vi derfor i større grad fokusere på å vise de som jobber hver dag for å skape gode kundeopplevelser og dele ekspertisen som det ansatte besitter.
For å skille seg ut i en tøff konkurranse om oppmerksomheten på sosiale medier, handler det om å skape det innholdet som tilfører mest verdi til brukerne på plattformene. Stories Media bruker derfor egenutviklede systemer for å predikere hvilket innhold som har størst sannsynlighet for gå viralt, og analyser som finner hvilke spørsmål potensielle kunder stiller i forumer, søker etter i Google og debatterer i grupper. På denne måten produserer vi innhold som faktisk brukerne ønsker mer av.
Videre bruker vi spisskompetansen vår på å tilpasse strategiene basert på algoritmene og tilpasse innhold til hver plattform. Ved å kontinuerlig A/B-teste, finner vi hvilke budskap som engasjerer, hva som er det beste tidspunktet for posting, og hvilken strategi som genererer følgere.
I alle prosesser, er det også viktig å analysere effekten av strategiene vi implementerer. Stories Media lager derfor egne dynamiske dashboard som viser daglig utviklingen av arbeidet som gjøres, som sikrer at vi kontinuerlig lærer og når målene vi har satt for kontoene.
Vi har vist at ved å lage mer innhold som beviselig interesserer målgruppen og ha en strategisk tilnærming til sosiale medier, kan gi fantastiske resultater.