Bedriftseiere og markedsførere river seg i håret av liten synlighet i søkemotorene. Det tar for lang tid å rangere og det oppstår flere spørsmål enn svar, med over 200 rangeringsfaktorer. Høres det kjent ut? Perfekt. Da kan vi fortelle at det finnes en måte du kan beholde gode rangeringer og håret 👇
Google og andre søkemotorer bruker roboter og algoritmer for å finne ut hvorfor konkurrentene dine skal rangere over deg.
Hvordan får du de til å spille i din favør?
Når du har SEO-analyser, en god strategi og lagt en konkret plan i Stories sitt prosessark, handler det om gjennomføringsevne. Du blir ikke verdensmester i skihopp av å se det på TV. Derfor har vi riggen som gjør implementeringen enklere 👇
Skrive tekst og bygge viktige landingssider som skal rangere i søkemotorene. Eksempelvis produkt og kategorisider.
Skal du skrive artikler, nyheter og dele historier? Vi har et nettverk av tekstforfattere som skriver for søkemotorene. Vi fikser breif.
Har du en nettside som trenger en face lift? Da kan vi bygge en SEO-optimalisert nettside for 0 kr. Du betaler bare for det månedlige arbeidet med SEO!
SEO er kunsten å få en nettside til å bli mer synlig i søkemotorer som Google. Dette gjøres blant annet ved å analysere og optimalisere innhold, teknisk oppsett og lenkeprofil. Formålet med SEO er altså å få bedre rangeringer når noen søker. Dette gir bedre trafikk til nettsiden, og dermed øker salg, leads eller andre konverteringer.
SEO står for search engine optimization, som på norsk kalles søkemotoroptimalisering. Søkemotorer er steder der vi søker etter informasjon som ligger i store databaser, som eksempelvis Google. Optimalisering betyr å forbedre og tilrettelegge for å bli funnet av søkemotorene.
Målet med SEO er å øke andelen organisk trafikk (ikke betalt) til nettstedet. Det handler altså om å gjøre nettstedet mer synlig, og få flere av de riktige brukerne til å havne på nettsiden.
Det betyr at man kan få mer trafikk og flere muligheter til å generere inntekter.
I Norge har Google 95% markedsandel blant søkemotorene. Siden så mange bruker Google for å surfe på nettet og man ikke trenger å betale så mye for SEO, er dette altså en kanal som generelt gir høy avkastning på pengene man investerer i arbeidet.
Betalt trafikk er brukere som kommer til nettstedet ditt gjennom betalt annonsering, for eksempel fra annonsering i Google Ads eller Facebook Ads. Organisk trafikk derimot, er brukere som havner på nettstedet ditt uten å ha trykket på en annonse. Dette kan for eksempel være brukere som har kommet inn gjennom de organiske søkeresultatene i Googles søkemotor (søkeresultatene som ligger under annonsene i Google Søk).
Blant de viktigste aspektene når man jobber med SEO, er å oppfylle brukernes søkebehov, når det gjelder informasjon, relevans, innholdskvalitet og brukeropplevelse. Foruten om dette vil det være aktuelt å jobbe med å få nettstedets tekniske elementer i tråd med kravene som stilles av søkemotorene. Det er også en rekke andre element som kan jobbes med, som eksempelvis lenkebygging og tiltak som gjøres utenfor nettstedet for å rangere bedre.
Kostnaden for SEO-tjenester kommer an på ambisjonen og konkurransesituasjonen i markedet man vil rangere i. Vi tror ikke en “one size fits all” og skreddersyr derfor arbeidet vårt til hvert selskap.
For noen selskaper gjør vi også en revenue share, som betyr at vi bare tar betalt for inntektene vi genererer sammen. Om du lurer på om selskapet ditt er kvalifisert for dette, kan du ta kontakt med oss!
Et omtalt performance modell for deg som vil ta det neste steget.
Med rett strategi for Google og Bing, kan det bli de mest verdifulle kanalene i strategien din.
Med muligheten til å nå ut til hele Norges befolkning på sosiale medier, handler det om å stå ut fra mengden.