Sponse Influencers

Skap vekst med influencer

En Influencer er en person som kan påvirke andres kjøpsbeslutninger på grunn av sin autoritet, kunnskap, posisjon eller forhold til sitt publikum. Et samarbeid med Influencere er blitt en viktig del av flere bedrifters markedsstrategi, og kan være med på å skape mer oppmerksomhet og tiltro til merkevarer.

En Influencer har gjerne mange følgere de kommuniserer med via egne plattformer, eller sosiale medier. Dette kan være tusenvis av følgere på Instagram, YouTube, Facebook, eller SnapChat. Med sine store følgergruppe kan annonsører nå ut til ut et stort publikum effektivt, ettersom forbrukere har større tiltro til et budskap som kommer fra noen vi “kjenner”. Å få andre til å snakke godt om merkevaren, har derfor blitt en viktig del av i strategier for å bygge troverdighet og tillit.

For å lykkes med en Influencer handler det om å finne rett person til å markedsføre produktene som skal selges. Dette kan være noen som jobber innenfor samme bransje, eller har en genuin interesse for produktet. På den måten sikrer vi at vi når ut til rett målgruppe og at personens om sponses har kredibilitet.

Mikro og makro influencere

Mikro influencere er personer som ikke enda har bygget opp en stor følgerbase og lever nødvendigvis ikke for å sponse produkter, eller tjenester. Dette gjør sponsingen billigere og derfor også mer tilgjengelig for mindre selskaper. Mikro influencing har blitt også en populær strategi for større selskaper, hvor det eksempelvis sponses 50 mikro influencere for samme pris som én makro influencer.

Strategier for samarbeid med influencer

Det finnes mange strategier for hvordan en influencer kan sponses. Metoden avhenger av målet med sponsingen og hvilken effekt som ønskes. Dette er noen eksempler på strategier som brukes av selskaper:

  • Sponset innlegg for et produkt
  • “Give away” for å få synlighet (gratis produkt mot at eksponering gis)
  • Lage en reklamefilm med influencer
  • Lage et konsept (eksempelvis flere episoder, eller publisering på flere plattformer)
  • Langtids samarbeid med influencer som skal være produktets ansikt utad

Hvordan jobber Stories med Influencere?

Stories hjelper bedrifter med å finne de rette influencerne, lage et konsept som engasjerer, velge rett kanal for budskapet og måle effekten av kampanjene. Dette sikrer at vi får overført mye verdi fra engasjerte følgere til merkevaren. Vi bidrar også med å ta konseptet ut til det rette menneskene med annonsering, og hvordan man får det meste ut av pengene som investeres.

Har du spørsmål, eller ønsker hjelp med din influencer-strategi ta kontakt!

Les mer om

Vil du vite hvordan du kan lykkes med digital markedsføring? Kontakt oss for en uforpliktende prat

Vi verdier

Brenne for faget og kundene

Gjennomføringsevne

Datadrevet

Innovativitet

Transparens

© Kopirett – Stories Media