Google Ads

Skap vekst med Google Ads

Mange forbinder Google-annonsering med Google søk, men med Google ads kan vi kjøpe annonser i hele Google sitt nettverk. Dette gjelder i hovedsak Google søkemotor (tekstannonser), Google Playstore (App), YouTube (video) og bannernettverket (bannere). Vi kan på denne måten ta en potensiell kunde helt fra merkevarekjennskap, til et faktisk salg.

Effektiv markedsføring med Google søk

Hva gjør du hvis du lurer på noe? Du “Googler” det. Det som gjør da Google søk effektivt, er at vi kan vise annonser mot personer som fysisk leter (søker) etter våre produkter eller tjenester. På denne måten vet vi at søkerne er i en evalueringsfase eller i en kjøpssituasjon, som gir oss en unik mulighet til å vise produktene eller tjenestene vi tilbyr i dette øyeblikket. Det sikrer at vi får det meste ut av hver eneste krone vi bruker på markedsføring. Dette gjør Google søk-annonser svært effektive, og er en av de beste kanalene for deg som ønsker positiv fortjeneste fra annonseringen din.

Merkevarebygging i Google

Med Google bannernettverket kan vi nå ut med bannere til 80 % av de som bruker internett, til en ekstremt lav kostnad. Med tilgang på Google sin data kan vi målrette annonsene våre basert på interesser, adferd, demografier, lokasjon, med mer. Vi kan for eksempel treffe personer som befinner seg innenfor 1 km, er 25-30 år, og i tillegg nettopp har flyttet! Det gir oss med andre ord en høy relevans i annonseringen vår og sikrer at at vi kun bruker annonsekronene på brukere som mest sannsynlig interesserer seg for det vi selger.

Med retargeting kan vi også målrette annonser mot de som tidligere har vært inne på nettstedet, eller gjort en viktig handling, men ikke kjøpt. Dette tar bannernettverket fra kun en merkevareplattform til også en viktig konverteringskilde for bedrifter.

Levering fra Stories vil inkludere:

Stories har bred erfaring med Google Ads, og har både hjulpet mindre selskaper med å oppnå stor vekst, og store selskaper med å vinne kampen om kundene i Google.

  • Finne riktig målgruppe for selskapet
  • Sette opp kampanjer og drifting av konto
  • Optimalisere for å få ut potensialet
  • Sikre at annonsene vises mot personer som kan være interessert i produktene
  • Sikre at selskapet får det meste ut av budsjettet som er satt
  • God rapportering av resultater
  • Tett oppfølging for at du skal nå målene dine

Har du spørsmål, eller ønsker hjelp med din Google-strategi ta kontakt!

Les mer om

Vil du vite hvordan du kan lykkes med digital markedsføring? Kontakt oss for en uforpliktende prat

Vi verdier

Brenne for faget og kundene

Gjennomføringsevne

Datadrevet

Innovativitet

Transparens

© Kopirett – Stories Media