For Saltdalyshytta er Instagram en av de viktigste kanalene for å nå til publikumet sitt.
Med en stor egen satsning på plattformen, ønsket Saltdalyshytta å finne muligheter for å få ut budkskapet sitt til flere mennesker.
Stories Media analyserte Saltdalshytta sin kanal og lagde en konkret tiltaksplan innen hashtags, innsikt i publikum og tips til hvordan skape bedre tilknytning til samfunnet. Vi samlet samtidig mengder med data om målgruppen til Saltdalshytta, og koblet disse opp mot algoritmene til Instagram for å øke sannsynligheten for at innholdet som deles går viralt.
Helt fra Saltdalshyttas start i 1979, har de vært opptatt av å bygge hytter som holder høy kvalitet og som er tilpasset et værhardt Norge. Etter å ha bygd over 7000 hytter både til fjells og ved havet, i alle slags forhold, vet de hva som skal til for å bygge en kvalitetshytte som varer.
Analysere hvilket innhold som gir resultater og definere målgruppen for siden. Det blir senere laget en klar publiseringsplan for kvalitetsinnhold.
Produsere innhold som skaper debatt og tilfører verdi til plattformen. Det handler også om å bygge et samfunn som får høy tillit til merkevaren.
Ved å reengasjere publikummet, når man ut til en større % av følgerbasen ved senere posting.
Saltdalshytta fikk umiddelbart gode resultater med en økning på 34 % i engasjement, 25 % flere følgere per post delt og 270 % økning i kommentarer hver måned!
Ikke bare betyr dette flere som gir inntrykk for at de setter pris på det Saltdalshytta deler med publikummet sitt, men det lot oss også nå ut til enda flere mennesker som vi kan inspirere med en hyttedrøm.
Med kun Stories Media sin analyse, håndterer fortsatt Saltdaltshytta selv sine sosiale kanaler med en mye høyere effektivitet enn tidligere.
For Saltdalshytta handlet det om å få mer ut av det gode innholdet som allerede var tilgjengelig. Ved å bygge noen grunnpilarer og retninger for vekststrategien resulterte det i fantastiske resultater!