Er TikTok en del av strategien til bedriften din? Eller ønsker du deg bare litt flere følgere på din private profil? Her er våre 5 beste tips som kan hjelpe deg å vokse organisk på plattformen🔥
Som i mange andre sosiale medienettverk setter TikTok-brukere sin lit til hashtags. Hvis brukere klikker på "Discover"-forstørrelsesglasset nederst på skjermen, ser de en liste over videoer sortert etter trendende hashtags. Her kan du finne inspirasjon til passende hashtags å bruke til ditt eget innhold.
Noen av fordelene ved å bruke hashtags på TikTok er:
Selv om du bør inkludere relevante hashtags på videoene dine, bør du unngå de mest populære og generiske hashtaggene. Da er det mer sannsynlig at videoene dine forsvinner som en dråpe i havet. Det er bedre å få videoene dine til å skille seg ut i litt mindre populære kategorier, f.eks. i din nisje. Som med all markedsføring, vil du at videoene dine skal vises synlige for de personene som er mest relevante for kampanjen din, så ikke fokuser på hashtags bare fordi de er populære.
Følg med på trendende challenges, hashtags, lyder og musikk. Du kan lage og dele videoer som er relatert til disse trendene, men pass på at de er passende for merkevaren din. Men obs! Deler du din versjon av en populær trend, ikke gjør den til en kopi av alle andres videoer. Finn en måte å gjøre videoen din unik på!
Ved å bruke en trendende lyd, eller delta i en trendende challenge, vil du automatisk få flere views. Bare husk at trender kan endre seg raskt. Hold et regelmessig øye med trendene og vær forberedt på å endre innholdet ditt raskt for å holde tritt.
TikTok er en av de sosiale plattformene som belønner hyppige posting av innhold. Jo flere videoer du legger ut på TikTok-kontoen din, jo større er sannsynligheten for at du får flere følgere. Det er i grunn ganske logisk: Jo flere ganger du legger ut, jo enklere vil det være for folk å finne kontoen din og bestemme seg for å følge deg. Og jo oftere du legger ut, jo større sjanse har du for å havne på utforsk.
Det blir delt millioner av av TikTok videoer, og det sier seg selv at man på en eller annen måte må skille seg ut for å bli lagt merke til. TikTok tilbyr et bredt spekter av effekter for å hjelpe med dette, og skal man tro ryktene vil plattformen favorisere innleggene dine dersom du bruker effektene deres.
Du finner dem under kategorien "Effekter", delt inn i kategoriene Trending, New, Interactive, Editing, Beauty, Funny, World og Animal. TikTok har også en green-screen effekt som lar deg erstatte videobakgrunnen med et bilde du ønsker, slik som du ofte ser på TV og i filmer
Som de fleste sosiale nettverk støtter TikTok hyppig brukerengasjement. Kommentarer er en utmerket måte å oppnå dette på. TikTok rangerer kommentarer etter antall likes de mottar, så sørg for at du tenker gjennom kommentarene dine, og gjør dem meningsfulle. Unngå å poste generiske kommentarer av typen "fin video!". Kommentarene må være personlige. Ta deg tid til å se på andres videoer og gi gjennomtenkte kommentarer til dem.
Lag også captions på dine egne TikToks, som gjør det enklere for andre å skrive passende kommentarer. På den måten vil innlegget ditt oppnå mer engasjement, og dermed bli rangert som "bedre" innhold av TikTok, og dermed øke sjansen for å havne på Utforsk. Ideelt sett vil du også kunne bygge opp samtaler med potensielle kunder.