Datadrevet markedsføring

Å være datadrevet handler om å ha en kultur hvor beslutninger tas på bakgrunn av data. Big data og analyse av tall har kommet øverst på prioriteringslisten til selskaper, og i den digitale transformasjonen vi nå befinner oss i, kan vi samle den informasjonen vi trenger for å gjøre bedre veivalg for bedriften. Vi trenger ikke lenger å synse på hva vi bør gjøre, men begrunne hvorfor vi handler som vi gjør med den dataen vi har tilgjengelig.

Datadrevne-strategier som er basert på tall som kun selskapet har tilgang til, er også blitt en av de viktigste måtene for å differensiere seg fra konkurrenter. Måten vi samler data, hvilken database vi har tilgjengelig og hvordan vi forvalter denne informasjonen, er en av de få tingene som er umulig for andre å kopiere. Derfor er det kritisk at selskaper har en plan på hvordan de håndterer data.

Måter å jobbe datadrevet på

Dataen som samles i analysesystemer som Google Analytics, Facebook og YouTube kan vi bruke til å kontinuerlig forbedre og optimalisere mot bedre brukeropplevelser. Dette gjelder både for annonseringen (hvilke målgrupper som engasjerer seg), annonsen (hvilket innhold som får frem rett budskap) og landingssiden (hvilke sider som tilfører verdi).

Eksempler på å skape bedre kundeopplevelser kan være:

  • Se hvilke kanaler som generer salg og øker merkevarekjennskap, for å investere i de riktige kanalene fremover.
  • Sikre at de nåværende markedskanalene våre gir en positiv avkastning.
  • Se på tilbakemeldinger fra kundene våre og tilpasse produktet basert på deres ønsker.
  • Se hvilke produktfordeler potensielle kunder vil lese mer om og bruke disse hyppigere i markedsføring.
  • Analysere hvilket innhold brukerne leser mest og produsere lignende content for å skape ytterligere verdi.

Slik jobber vi datadrevet

Med en datadrevet metode jobber vi med å finne de riktige digitale løsningene for merkevarene i dag, og kontinuerlig optimalisere for å skape de beste brukeropplevelsene over tid.

Dette gjør vi ved:

  • Begrunne alle beslutninger i gode data som vi henter inn.
  • Vi er opptatt av en læringsprosess ved å A/B-teste målretning, annonser og landingsside, slik at vi kan optimalisere mot de beste resultatene.
  • Med bakgrunn i gode tall og data gjør vi sikre investeringer som skaper vekst over tid.
  • Vi finner friksjonsmomenter mellom merkevaren og potensielle kunder, for å se hvordan vi kan eliminere grunnen til at brukere ikke skal kjøpe våre produkter.

Dette arbeidet sikrer at merkevaren kontinuerlig forbedrer kundeopplevelsene sine, som gir økt vekst over tid.

Vår portefølje

Vår portefølje består av både av store selskaper som ønsker få mer ut av markedsføringen og mindre selskaper som har en stor ambisjon om vekst. Vi utvikler flere av våre egne systemer for å jobbe mer effektiv, slik at vi får det meste ut av tiden vi bruker på samarbeidspartnerne våre. Her er noen av våre partnere:

Les mer om

Vil du vite hvordan du kan lykkes med digital markedsføring? Kontakt oss for en uforpliktende prat

Vi verdier

Brenne for faget og kundene

Gjennomføringsevne

Datadrevet

Innovativitet

Transparens

© Kopirett – Stories Media