Søkeordsanalyse

Få mer innsikt med søkeordsanalyse

En søkeordsanalyse gir innsikt i hva som søkes etter i søkemotoren. Dette gjør vi blant annet for å få et innblikk i hva folk lurer på, og hvor mange som leter etter produktene og tjenestene våre. En slik analyse vil ta som regel i utgangspunkt i søkemotoren til Google, da Google står for over 90 % av søkene, men kan også gjøres for andre søkemotorer som Youtube og Bing.

Dette kan vi finne ut med en søkeordsanalyse

  • Vi ser søkevolumer på søkeord vi spesefikt vil finne data på
  • Finne nye søkeord til Google AdWords og SEO-strategier
  • Analysere konkurrenter
  • I hvilke perioder søkene blir gjennomført (per måned)
  • Enhet de søker fra (mobil/desktop/tablet)
  • Sted folk søker fra

Vi kan også bruke innsikten til å gjøre bedre beslutninger for selskapet:

  • Forstå målgruppen vår bedre
  • Svare bedre på de spørsmålene potensielle kunder har
  • Tilpasse annonseringsstrategier etter etterspørsel
  • Lage mer relevante annonsetekster ved å bruke søkeord som kundene våre selv bruker
  • Når vi bør poste innhold i sosiale medier
  • Hvilket innhold vi bør produsere
  • Hvilket innhold, eller områder bør vi prioritere
  • Finne ut hvilke av produktene våre som har en positiv, eller nedadgående trend
  • Hvilke nye produkter vi bør kjøpe inn og satse på

Søkeordsanalysen brukes av disse grunene til å gjøre viktige beslutninger som gjelder både eksterne og interne faktorer i selskapet. Analysen er en grunnpilar for strategiske valg og er derfor en god investering for selskaper som ønsker å jobbe mer analytisk.

Har du spørsmål, eller ønsker hjelp med søkeordsanalyse, ta kontakt!

Les mer om

Vil du vite hvordan du kan lykkes med digital markedsføring? Kontakt oss for en uforpliktende prat

Vi verdier

Brenne for faget og kundene

Gjennomføringsevne

Datadrevet

Innovativitet

Transparens

© Kopirett – Stories Media