Digital analyse

Søkeordsanalyse

En søkeordsanalyse gir innsikt i hva som søkes etter i søkemotoren. Dette gjør vi blant annet for å få et innblikk i hva folk lurer på, og hvor mange som leter etter produktene og tjenestene våre. Søkeordsanalysen er en sentral byggesten for bedrifter som ønsker å bruke data til å forstå kundene sine bedre, se trendene i markedet og tilpasse sin digitale strategi etter hva kundene leter etter.

Publiseringsplan

En publiseringsplan er en tilnærming for hvordan, hva og hvor ofte selskapet bør publisere i sosiale medier. Denne analysen tar for seg hvilket publikum du snakker til, hvordan du skal tilnærme deg kundene dine og konkret når du skal poste rett innhold til rett tid. Å lykkes i sosiale medier handler om å skape et samfunn og tilhørighet til følgerne dine og en publiseringsplan er en sentral brikke for å jobbe mer systematisk for å oppnå dette.

Trafikkanalyse

En trafikkanalyse ser på hvilken type trafikk du får til nettstedet ditt. Denne avdekker blant annet hvem som kjøper produktene dine, mobiltrafikk, når på døgnet du går glipp av potensielle kunder og hvilke trafikkilder du bør satse mer på. Trafikkanalysen finner sentral data som er viktig for å avdekke nye målgrupper og markeder. Annonsører vil også kunne målrette annonser og kommunisere i sosiale medier på en mer taktisk måte.

Les mer om

Link to: Stories Media

Vi forteller deg hvordan du kan jobbe mer effektivt med markedsføring

Vil du vite hvordan du kan lykkes med digital markedsføring? Kontakt oss for en uforpliktende prat

Vi verdier

Brenne for faget og kundene

Gjennomføringsevne

Datadrevet

Innovativitet

Transparens

© Kopirett – Stories Media