SnapChat Ads

Skap vekst med SnapChat Ads

Med sin store brukerbase i Norge har SnapChat som annonseplattform, gitt nye muligheter for bedrifter til å nå ut til målgruppene sine på en innovativ og kostnadseffektiv måte. Ved å optimalisere for klikk (swipe ups), visninger, og konverteringer, kan SnapChat gi deg resultatene du ønsker. SnapChat som annonseplattform gjør det mulig å annonsere mot akkurat det publikummet vi ønsker, ved å velge kjønn, alder, interesser, sted, eller kundedata. Disse faktorene gjør SnapChat til en fin plattform for å bygge oppmerksomhet, og nå ut til rett publikum.

Med SnapChat ads annonserer vi med vertikale videoer i et mobile-only format, som tar opp hele mobilskjermen til de som ser annonsene våre. Det sikrer at vi har den fulle oppmerksomheten til brukeren og er derfor et viktig øyeblikk å frem et budskap. Vi kan annonsere på SnapChat i Stories-formatet, i discover-fanen, med interaktive lenser og filtre som kan vises i ønskede lokasjoner.

Målretning

Med SnapChat-annonsering ser vi flere likhetstrekk med mulighetene man har i Facebook. Vi kan målrette oss mot blant annet livsstilskategorier, demografi, lokasjon og enhetsattributter. Det vil si at vi i utgangspunktet kan annonsere ekstremt presist, ved å kun vise annonser mot personer SnapChat vet er interessert i trening, i alderen mellom 25-30, som bruker mobil og befinner seg innenfor 1 km. Vi kan også laste opp egen kundedata, retargeting mot de som tidligere har vært på nettstedet og lookalikes av verdifulle kunder.

Hva koster annonsering på SnapChat?

Snapchat sikrer at du oppnår målene dine med annonseringen ved at du kan velge å betale for:

  • Swipe ups – Betaler kun for de som besøker nettstedet
  • Impressions – Betaling for hver visning av en annonse
  • Installs – Betaling for intensjoner for installering av app

Dette gjør at vi ikke betaler en fastpris til plattformen, men kan sette det budsjettet vi ønsker for kampanjene. Vi kan derfor teste annonsering med et lavere budsjett, og se resultatene før vi satser mer på plattformen.

Levering fra Stories vil inkludere:

  • Sikre at merkevarer får mer ut av budsjettet
  • Vi drifter og setter opp kampanjer som vi tidligere har erfart gir suksess
  • Optimalisere for å få mer igjen for annonsekronene som brukes
  • Finne riktig målgruppe og hvordan vi skal nå ut til denne gruppen
  • Sikre at annonsene vises mot personer som kan være interessert i tjenestene
  • Tett oppfølging for at du skal nå målene dine
  • Gi merkevarer bedre innsikt i hva vi lykkes med
  • Rapportering av tallene som gir full oversikt over fremdriften

Har du spørsmål, eller ønsker hjelp med din SnapChat-strategi ta kontakt!

Les mer om

Vil du vite hvordan du kan lykkes med digital markedsføring? Kontakt oss for en uforpliktende prat

Vi verdier

Brenne for faget og kundene

Gjennomføringsevne

Datadrevet

Innovativitet

Transparens

© Kopirett – Stories Media