Faceboook og Instagram ads

Øk salget med Facebook og Instagram

Facebook-annonsering har gått fra å være en markedsstrategi du bør ha, til å være en sentral brikke i vekst for selskaper. Med kraften til å kunne nå ut til majoriteten av den norske befolkningen, og samtidig kunne rette oss mot personer basert på deres interesser, sted, adferd og demografi, er Facebook en kraftfull kanal for å nå ut med et budskap på en treffsikker måte.

Som det største sosiale mediet i verden, med også over 3,5 millioner nordmenn på plattformen, er Facebook ads blitt en av de mest populære plattformene å allokere annonsekroner til. Dette kommer av den store rekkevidden, lav pris, og annonseformater som genererer salg.

Med Facebook annonseplattformen får vi også distribuere annonser på andre plasseringer som:

  • Facebook
  • Audience nettverket som viser annonser på eksterne nettsider
  • Instagram
  • Messenger

Instagram

Instagram som er Facebook eid, har med hele Facebook sitt annonsesystem blitt en svært attraktiv plattform for annonsører. På Instagram handler det om å inspirere og publisere høyt kvalitetsinnhold, ettersom det er mer fokus på selve bildet og videoen sammenlignet med mange andre medier. Med tiden har også det sosiale mediet vist at det er en fantastisk måte for merkevarer å nå ut til målgruppen sin billig, skape engasjement og bygge merkevare. Instagram har også et økende fokus på direkte salg av produkter gjennom sin nye nettbutikkløsning. Dette kombinerer mulighetene for å både skape mer oppmerksomhet til rett publikum og senere generere større inntekter gjennom salg.

Treff riktig publikum

I Facebook lager vi målgrupper basert på tusenvis av signaler som plattformen samler om brukerne sine. Det gjør at annonsører kan eksempelvis målrette seg mot personer som har vist interesse for lignende bedrifter, brukere som ligner på eksisterende kunder, vise annonser på de dagene eller timene som er ønskelig og velge om markedsføringen skal rettes mot en hel verden, eller ned til kun 1 km radius rundt et bestemt område. Alt dette sikrer at vi bruker budsjettene våre på de brukerne som mest sannsynlig er interessert i budskapet vi vil formidle.

Måle resultater

I Facebook Ads Manager kan vi følge resultatene til kampanjene våre time for time, og sikre at annonsene våre generer mer verdi enn annonsekronene som brukes. Dette gjør at vi kontinuerlig kan lære og optimalisere mot suksess.

Facebook lar oss også velge hvilket mål vi har for annonseringen. Dette kan være å få flere salg, mer trafikk, øke merkevarekjennskap, eller skape mer engasjement på posten som legges ut. På denne måten betaler vi kun for handlinger som viktige for selskapet.

Hvordan jobber Stories med Facebook og Instagram-annonsering?

Stories hjelper deg med å finne ut hvem målgruppen din er på Facebook og hvordan du best måte kan nå ut til de. Vi jobber tettere sammen med selskapene vi hjelper på Facebook for å skape vekst over tid ved å bygge merkevare, og samtidig gjøre trafikk om til salg. Vi har bred erfaring med Facebook markedsføring, og jobber med i dag flere internasjonale selskaper.

Stories bruker dynamisk rapportering til å holde deg fullstendig oppdatert på fremgangen i annonseringen og hvordan Facebook når målene som er satt.

Hvilke merkevarer passer Facebook og Instagram for?

Plattformene passer for alle merkevarer og privatpersoner som ønsker å nå ut til et større publikum.

Har du spørsmål, eller ønsker hjelp med din Facebook og instagram-strategi ta kontakt!

Les mer om

Vil du vite hvordan du kan lykkes med digital markedsføring? Kontakt oss for en uforpliktende prat

Vi verdier

Brenne for faget og kundene

Gjennomføringsevne

Datadrevet

Innovativitet

Transparens

© Kopirett – Stories Media